Daydreamer to dwanaście oryginalnych aranżacji piosenek zespołu Radiohead na fortepian solo, które razem tworzą fresk pełen znaczeń i barw. Płyta powstała z miłości pianisty do brytyjskiego zespołu.

To idealna ścieżka dźwiękowa dla marzycieli, dostrzegających w realnym świecie ukryte znaczenia, sekretne wiadomości. To również hołd Bartka Wąsika dla swojego ukochanego instrumentu – fortepianu.

To bardzo osobista muzyczna wypowiedź Bartka Wąsika, jednego z czołowych polskich pianistów, kompozytora i aranżera, artysty przekraczającego w swoich działaniach granice dźwięku. Z miłości do piosenek Radiohead muzyk stworzył ich zaskakujące wersje. Jak wyznaje, utwory angielskiej grupy przez lata towarzyszyły mu w ważnych życiowych sytuacjach. „Są żyzną glebą, z której czerpie moja własna wrażliwość” – podkreśla – „wprowadzają mnie w lekką wibrację, nie dają spokoju. Otwierają świat skojarzeń, którymi chciałem się podzielić.”

Daydreamer jest dla tych, którzy czasem czują się outsiderami. Jak śpiewał Thom Yorke, „I’m a creep, I’m a weirdo”. Dla marzycieli dostrzegających w realnym świecie ukryte znaczenia, symbole. Bartek Wąsik znajduje nowe wątki w dobrze znanych utworach. Prowadzi go intuicja i świetna znajomość zarówno twórczości Radiohead, jak i najróżniejszych gatunków muzycznych, które od lat uprawia: od folku, przez fortepianową klasykę, po twórczość eksperymentalną i awangardową. Jego muzyka przywołuje ekspresję oryginałów, nawet jeśli zdaje się radykalnie odwracać ich charakter. Pierwszy utwór na płycie, Everything In Its Right Place to deklaracja: wszystko jest takie, jakie ma być. Przeczucia rozkwitające w muzyce. Daydreamer jest również hołdem dla ukochanego instrumentu Bartka Wąsika – fortepianu, którego brzmienie w tym projekcie zaskakuje nieskończoną paletą barw, we wszystkich ich odcieniach. To muzyczny autograf tego oryginalnego artysty.

Bartek Wąsik – pianista, kompozytor i aranżer, laureat wielu krajowych i międzynarodowych konkursów, nagrody fonograficznej Fryderyk oraz Paszportu „Polityki” 2014. Występował w Europie, Azji i obu Amerykach. W Carnegie Hall i Chicago Symphony Hall prezentował własne opracowania utworów Fryderyka Chopina. Jego projekt Nowa Warszawa (wraz ze Stanisławą Celińską i z Royal String Quartet) spotkał się z entuzjastycznym przyjęciem krytyki i został uhonorowany Gwarancją Kultury i Wdechami. Współpracował m. in. z Bartkiem Konopką (film „Nowa Warszawa”), Janem Komasą (widowisko „Ksenofonia”), Arturem Rojkiem („Symfonia przemysłowa”), Adamem Strugiem („Requiem ludowe” – uhonorowane Folkowym Fonogramem Roku), Katarzyną Nosowską, Ralphem Kaminskim (album „Kora”), czy Dorotą Miśkiewicz („Lutosławski, Tuwim – Piosenki nie tylko dla dzieci” – Złota Płyta). Jest założycielem i członkiem Lutosławski Piano Duo (laureaci nagrody Koryfeusz Muzyki Polskiej 2020) i kwartetu Kwadrofonik, z którym w 2021 roku otrzymał Fryderyka za album „Astronomia poety. Baczyński”, zawierający piosenki skomponowane razem z Melą Koteluk do słów Krzysztofa Kamila Baczyńskiego. Od 2020 roku jest autorem, organizatorem i wykonawcą cyklu letnich koncertów Pianokrąg, które odbywają się w warszawskiej Królikarni.

fot. materiały prasowe

Co o tym sądzisz?

Podekscytowany
0
Szczęśliwy
0
Kocham
0
Nie wiem
0
Raczej słabo
0

Sprawdź także

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Więcej w:Albumy